PCGH exclusive: The future of 3D Graphics: GPU Computing and Ray Tracing

Neue Technologien

PCGH exclusive: The future of 3D Graphics: GPU Computing and Ray Tracing

Carsten Spille
|
13.04.2008 13:51 Uhr
|
Neu
|
What do the bright minds behind GPUs like Geforce and co think about the future of 3d Graphics? This article by Nvidias chief scientist David Kirk tries to explore new possibilities and future uses for the computing power of GPUs.


Nvidias David Kirk on the future of the GPU Nvidias David Kirk on the future of the GPU [Quelle: Montage: PCGH] Is the traditional GPU on the verge of extinction due to Intels (only announced) massive push in raytracing technology? Nvidias chief scientist Dr. David Kirk invites you exclusively here at pcgh.de to share his vision of the next steps and future developments in 3D graphics.

The Future of 3D Graphics
In recent years we've seen tremendous interest in utilizing the immense parallel processing power of GPUs for uses beyond classic 3D graphics processing. GPUs have evolved far beyond simply implementing a fixed function graphics pipeline to becoming flexible, programmable, massively parallel computers. Similarly, 3D graphics has evolved to encompass many forms of visual computing applications. GPUs are now considered "computational graphics” engines, as many of the fixed function parts of the graphics pipeline have become programmable. And we have only seen the beginning of this transformation.

   
Bildergalerie: Neue Technologien
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (4 Bilder)
 

Verwandte Artikel

 - 
Das Unternehmen MWE Lab hat mit dem Chair 1510 die Emperor-Serie erstmals um ein Modell im vierstelligen Eurobereich erweitert. Der Sessel ist komplett auf die eigenen Bedürfnisse einstellbar, wobei die Monitore elektrisch ausgefahren werden können. Mit an Bord ist außerdem ein Bose 2.1-Audiosystem, dessen Subwoofer direkt unter dem Sessel verstaut ist. Preislich werden 5.000 Euro ohne Monitore fällig. mehr... [25 Kommentare]
 - 
Kibibyte, Mebibyte, Gibibyte? In den Ohren der meisten Computernutzer klingt das fremd, obwohl wir alle täglich damit zu tun haben. Es handelt sich nämlich um die korrekten Bezeichnungen für Datenmengen in der Informationstechnik, die vom Internationalen Büro für Maß und Gewicht (BIPM) empfohlen werden. mehr... [94 Kommentare]
 - 
Es gibt neue Details zum Funkstandard Bluetooth 4.0. Die kommende Spezifikation soll eine niedrigere Leistungsaufnahme bei erweiterter Reichweite und höherer Geschwindigkeit ermöglichen. Erste Produkte für den Einzelhandel sollen Ende 2010 bis Anfang 2011 erhältlich werden. mehr... [12 Kommentare]
 
article
639576
Neue Technologien
Nvidias Chief Scientist about GPUs, Raytracing and the Future
What do the bright minds behind GPUs like Geforce and co think about the future of 3d Graphics? This article by Nvidias chief scientist David Kirk tries to explore new possibilities and future uses for the computing power of GPUs.
http://www.pcgameshardware.de/Neue-Technologien-Thema-71240/Specials/Nvidias-Chief-Scientist-about-GPUs-Raytracing-and-the-Future-639576/
13.04.2008
http://www.pcgameshardware.de
Nvidia, Chief Scientist, David Kirk, David, Kirk, GPU, Raytracing, Larrabee, Intel, Terascale, Fusion, Global Illumination, Schatten, Rasterizer
specials