PCGH exclusive: The future of 3D Graphics: GPU Computing and Ray Tracing

Neue Technologien

PCGH exclusive: The future of 3D Graphics: GPU Computing and Ray Tracing

Carsten Spille
|
13.04.2008 13:51 Uhr
|
Neu
|
What do the bright minds behind GPUs like Geforce and co think about the future of 3d Graphics? This article by Nvidias chief scientist David Kirk tries to explore new possibilities and future uses for the computing power of GPUs.


Nvidias David Kirk on the future of the GPU Nvidias David Kirk on the future of the GPU [Quelle: Montage: PCGH] Is the traditional GPU on the verge of extinction due to Intels (only announced) massive push in raytracing technology? Nvidias chief scientist Dr. David Kirk invites you exclusively here at pcgh.de to share his vision of the next steps and future developments in 3D graphics.

The Future of 3D Graphics
In recent years we've seen tremendous interest in utilizing the immense parallel processing power of GPUs for uses beyond classic 3D graphics processing. GPUs have evolved far beyond simply implementing a fixed function graphics pipeline to becoming flexible, programmable, massively parallel computers. Similarly, 3D graphics has evolved to encompass many forms of visual computing applications. GPUs are now considered "computational graphics” engines, as many of the fixed function parts of the graphics pipeline have become programmable. And we have only seen the beginning of this transformation.

   
Bildergalerie: Neue Technologien
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (4 Bilder)
 

Verwandte Artikel

36°
 - 
Viele Monate war es still um das australische Start-Up Euclideon und dessen "Unlimited Detail"-Engine. Nun gibt es ein neues Video zur Engine als Lebenszeichen und die Szenen sind wieder einmal durchaus beeindruckend. Ob wir tatsächlich aber, wie versprochen, irgendwann auch eine echte Anwendung auf Basis der Engine sehen werden, steht weiter in den Sternen. mehr... [40 Kommentare]
36°
 - 
USB 3.0 & 3.1 im Detail: Der alternde USB-2.0-Standard bot schon lange nicht mehr genug Bandbreite für aktuelle Anwendungen. Daher musste ein schnellerer, besserer Standard her, der mehr Geschwindigkeit bietet und Geräte mit Strom versorgt. Doch auch der wird sich nun langsam verabschieden und muss USB 3.1 den Vortritt lassen. Nun sollen auch zahlreiche Kompromisse ausgeräumt werden, was aber zu einem neuen Steckertypen C führt, der nicht ohne Weiteres abwärtskompatibel ist. mehr... [94 Kommentare]
18°
 - 
Forscher haben es geschafft, Solarstrom mithilfe von Mikrowellen ohne Kabel über eine Entfernung von 148 Kilometern zu übertragen. mehr... [11 Kommentare]
 
article
639576
Neue Technologien
Nvidias Chief Scientist about GPUs, Raytracing and the Future
What do the bright minds behind GPUs like Geforce and co think about the future of 3d Graphics? This article by Nvidias chief scientist David Kirk tries to explore new possibilities and future uses for the computing power of GPUs.
http://www.pcgameshardware.de/Neue-Technologien-Thema-71240/Specials/Nvidias-Chief-Scientist-about-GPUs-Raytracing-and-the-Future-639576/
13.04.2008
http://www.pcgameshardware.de
Nvidia, Chief Scientist, David Kirk, David, Kirk, GPU, Raytracing, Larrabee, Intel, Terascale, Fusion, Global Illumination, Schatten, Rasterizer
specials