Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Assassin's Creed (PC)

Release:
18.11.2010
Genre:
Action
Publisher:
Ubisoft

Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Thilo Bayer Google+
|
28.05.2008 02:45 Uhr
|
Neu
|
Ubisoft told PCGH that there is no plan to reintegrate Direct X 10.1 with a future patch.

Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 [Quelle: ] You might remember: The enormously successful Assassin's Creed was the first game to have DX 10.1 support. But the patch 1.02 removed this feature.

PCGH was able to get some more information about this business. Below you will find an email interview with Ubisoft.

PCGH: D3D 10.1 support in Assassin's Creed was a hidden feature. Why do you choose not to announce this groundbreaking technology?

Ubisoft: The support for DX10.1 was minimal. When investigating the DX10 performance, we found that we could optimize a pass by reusing an existing buffer, which was only possible with DX10.1 API.

PCGH: What features from Direct 3D 10.1 do you use with the release version? Why do they make Assassin's Creed faster? And why do FSAA works better on D3D 10.1 hardware?

Ubisoft: The re-usage of the depth buffer makes the game faster. However, the performance gains that were observed in the retail version are inaccurate since the implementation was wrong and a part of the rendering pipeline was broken.
This optimization pass is only visible when selecting anti-aliasing. Otherwise, both DX10 and DX10.1 use the same rendering pipeline.

PCGH: Why do you plan to remove the D3D 10.1 support?

Ubisoft: Unfortunately, our original implementation on DX10.1 cards was buggy and we had to remove it.

PCGH: Are there plans to implement D3D 10.1 again?

Ubisoft: There is currently no plan to re-implement support for DX10.1.

   
Bildergalerie: Assassin's Creed
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (3 Bilder)
 

Verwandte Artikel

235°
 - 
Die Entwickler des Weltraum-Flugsimulators Elite: Dangerous haben inzwischen die Beta-Version 3.00 herausgebraucht. Diese beinhaltet neue Features sowie weitere Raumschiffe. Hierzu zählen unter anderem ein größeres Areal mit über 2.400 Systemen, dynamische Eiskappen auf allen Planeten und neue Schiffe wie der "Imperial Clipper" oder das "Federal Dropship". mehr... [3 Kommentare]
197°
 - 
Der Verkaufsstart des Action-Rollenspiels Dragon Age: Inquisition wird hierzulande am 21. November stattfinden. Ein solches Spiel muss natürlich über einen möglichst epischen Soundtrack verfügen, der in diesem Fall vom berühmten Komponisten Trevor Morris geschaffen wurde. Der Kanadier war bislang durch seine Melodien in Fernsehserien wie etwa Die Tudors oder Vikings bekannt. mehr... [3 Kommentare]
183°
 - 
Seite heute Morgen kann Lords of the Fallen über Steam gespielt werden. Auf metacritic.com häufen sich inzwischen die Bewertungen von der internationalen Fachpresse sowie den privaten Spielern, welche offenbar eine geteilte Meinung zu dem Hack'n'Slay aus deutschem Hause haben. Während Letztere auf etwa 8/10 verweilen, ist es bei der Presse ein niedriger 70er-Bereich (von 100). mehr... [30 Kommentare]
 
article
645430
Assassin's Creed
PCGH interview with Ubisoft
Ubisoft told PCGH that there is no plan to reintegrate Direct X 10.1 with a future patch.
http://www.pcgameshardware.de/Assassins-Creed-PC-133800/News/PCGH-interview-with-Ubisoft-645430/
28.05.2008
http://www.pcgameshardware.de
assassins creed,directx 10.1
news