Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Assassin's Creed (PC)

Release:
18.11.2010
Genre:
Action
Publisher:
Ubisoft

Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Thilo Bayer Google+
|
28.05.2008 02:45 Uhr
|
Neu
|
Ubisoft told PCGH that there is no plan to reintegrate Direct X 10.1 with a future patch.

Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 [Quelle: ] You might remember: The enormously successful Assassin's Creed was the first game to have DX 10.1 support. But the patch 1.02 removed this feature.

PCGH was able to get some more information about this business. Below you will find an email interview with Ubisoft.

PCGH: D3D 10.1 support in Assassin's Creed was a hidden feature. Why do you choose not to announce this groundbreaking technology?

Ubisoft: The support for DX10.1 was minimal. When investigating the DX10 performance, we found that we could optimize a pass by reusing an existing buffer, which was only possible with DX10.1 API.

PCGH: What features from Direct 3D 10.1 do you use with the release version? Why do they make Assassin's Creed faster? And why do FSAA works better on D3D 10.1 hardware?

Ubisoft: The re-usage of the depth buffer makes the game faster. However, the performance gains that were observed in the retail version are inaccurate since the implementation was wrong and a part of the rendering pipeline was broken.
This optimization pass is only visible when selecting anti-aliasing. Otherwise, both DX10 and DX10.1 use the same rendering pipeline.

PCGH: Why do you plan to remove the D3D 10.1 support?

Ubisoft: Unfortunately, our original implementation on DX10.1 cards was buggy and we had to remove it.

PCGH: Are there plans to implement D3D 10.1 again?

Ubisoft: There is currently no plan to re-implement support for DX10.1.

   
Bildergalerie: Assassin's Creed
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (3 Bilder)
 

Verwandte Artikel

818°
 - 
Parallel zu DirectX 12 wird auch DirectX 11.3 erscheinen. Das ist eine interessante Wendung und stellt in Aussicht, dass es für die neue Grafik-API neben neuer Hardware auch ein neues Betriebssystem braucht - namentlich gewiss Windows 9. mehr... [54 Kommentare]
672°
 - 
Im PC-Games-Hardware-Extreme-Forum gibt es eine eingeschworene Gemeinschaft von Spielern, die Wert auf Realismus legen und Spaß daran haben, ihr Können in Flugsimulationen zu beweisen. In einem Bilderthread präsentieren Anhänger der simulierten zivilen und militärischen Luftfahrt zum Teil spektakuläre Bilder, die waghalsige Manöver, traumhaften Weitblick oder einfach nur interessante Lichtstimmungen zeigen. mehr... [31 Kommentare]
244°
 - 
Seitdem Sony mit dem Dualshock 4 ein durchaus gelungenes Gamepad für die Playstation 4 geschaffen hat, ist auch die Verwendung am PC ein Thema. Der Controller lässt sich aber nicht ganz so einfach nutzen wie das Xbox One-Pendant. Mittels des "DS4 to XInput Wrapper" hat man aber sogar Zugriff auf das Touchpad. Nur ein kleiner Wermutstropfen bleibt. mehr... [16 Kommentare]