Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Assassin's Creed (PC)

Release:
18.11.2010
Genre:
Action
Publisher:
Ubisoft

Ubisoft: No Direct 3D 10.1 support for Assassin's Creed planned

Thilo Bayer Google+
|
28.05.2008 02:45 Uhr
|
Neu
|
Ubisoft told PCGH that there is no plan to reintegrate Direct X 10.1 with a future patch.

Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 Assassin's Creed & DirectX 10.1: Ubisoft is not planning to reintegrate D3D10.1 [Quelle: ] You might remember: The enormously successful Assassin's Creed was the first game to have DX 10.1 support. But the patch 1.02 removed this feature.

PCGH was able to get some more information about this business. Below you will find an email interview with Ubisoft.

PCGH: D3D 10.1 support in Assassin's Creed was a hidden feature. Why do you choose not to announce this groundbreaking technology?

Ubisoft: The support for DX10.1 was minimal. When investigating the DX10 performance, we found that we could optimize a pass by reusing an existing buffer, which was only possible with DX10.1 API.

PCGH: What features from Direct 3D 10.1 do you use with the release version? Why do they make Assassin's Creed faster? And why do FSAA works better on D3D 10.1 hardware?

Ubisoft: The re-usage of the depth buffer makes the game faster. However, the performance gains that were observed in the retail version are inaccurate since the implementation was wrong and a part of the rendering pipeline was broken.
This optimization pass is only visible when selecting anti-aliasing. Otherwise, both DX10 and DX10.1 use the same rendering pipeline.

PCGH: Why do you plan to remove the D3D 10.1 support?

Ubisoft: Unfortunately, our original implementation on DX10.1 cards was buggy and we had to remove it.

PCGH: Are there plans to implement D3D 10.1 again?

Ubisoft: There is currently no plan to re-implement support for DX10.1.

   
Bildergalerie: Assassin's Creed
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (3 Bilder)
 

Verwandte Artikel

677°
 - 
Der Publisher 2K Games sowie der Entwickler Turtle Rock Studios haben inzwischen die offiziellen Systemanforderungen für die Alpha-Version von Evolve bekannt gegeben. Die Macher weisen allerdings ausdrücklich darauf hin, dass die Angaben nicht für das finale Spiel gelten, da bis zum Release Anfang 2015 noch zahlreiche Optimierungen vorgenommen werden. mehr... [38 Kommentare]
632°
 - 
Seite heute Morgen kann Lords of the Fallen über Steam gespielt werden. Auf metacritic.com häufen sich inzwischen die Bewertungen von der internationalen Fachpresse sowie den privaten Spielern, welche offenbar eine geteilte Meinung zu dem Hack'n'Slay aus deutschem Hause haben. Während Letztere auf etwa 8/10 verweilen, ist es bei der Presse ein niedriger 70er-Bereich (von 100). mehr... [19 Kommentare]
434°
 - 
In einem Interview versucht Ubisofts Director für neue Marken zu erklären, aus welchem Grund sich alle Spiele aus dem eigenen Haus mehr oder weniger ähneln und Innovationen weitestgehend ausbleiben. Laut ihm gehört sowohl zeitlicher als auch wirtschaftlicher Druck zu den Ursachen. Eigentlich wolle man keinesfalls immer das gleiche Spielerlebnis schaffen. mehr... [17 Kommentare]
 
article
645430
Assassin's Creed
PCGH interview with Ubisoft
Ubisoft told PCGH that there is no plan to reintegrate Direct X 10.1 with a future patch.
http://www.pcgameshardware.de/Assassins-Creed-PC-133800/News/PCGH-interview-with-Ubisoft-645430/
28.05.2008
http://www.pcgameshardware.de
assassins creed,directx 10.1
news