Assassin's Creed: DX10 confirmed, faster than DX9

Assassin's Creed (PC)

Release:
18.11.2010
Genre:
Action
Publisher:
Ubisoft

Assassin's Creed: DX10 confirmed, faster than DX9

Thilo Bayer Google+
|
24.02.2008 06:21 Uhr
|
Neu
|
In an interview with Ubisoft's Charles Beauchemin, Technical Lead, Assassin's Creed PC, PCGH got the confirmation that Assassin's Creed will use Direct X 10 features.

Assassin's Creed PC: DX10-Version is confirmed now Assassin's Creed PC: DX10-Version is confirmed now [Quelle: Siehe Bildergalerie] Now it's confirmed: Assassin's Creed will support Direct X 10 in the PC variant. But you won't see any visual difference between DX9 and DX10. Assassin's Creed solely uses the shader model 4 so that performance gains are realistic.

The DX10 version of Assassin's Creed für PC is supposed to be faster under Vista than the DX9 variant. The DX10 version of Assassin's Creed für PC is supposed to be faster under Vista than the DX9 variant. [Quelle: Siehe Bildergalerie]

Here is a snippet from a lenghty interview with Charles Beauchemin, Technical Lead, Assassin's Creed PC.

PCGH: When porting for the PC have you thought about integrating support for DirectX 10 into the engine? Will there be a version of Assassin's Creed that will utilize the new Vista API?

Charles Beauchemin: Yes, Assassin's Creed supports DX10 as well as DX9.

PCGH: What are the technical advantages of that API?

Charles Beauchemin: DirectX 10 enables us to make fewer calls to the API to perform the same actions. Therefore, it will be possible for the drivers to make optimizations making the game faster without any change to the game engine. Since most of the DX10 drivers are still young, we can expect a lot of gain to come from the optimization of these drivers.

PCGH: Do you use advanced features of Direct X 10/Shader Model 4 like Geometry Shader, Virtual Texture Management etc.? Can you please give examples how they are utilized? In what way do these features improve or simplify the rendering process?

Charles Beauchemin: No. Most of the porting to DX10 involves optimizations of the existing calls, without any new content.

PCGH: Will the DX 10 visualization differ substantially from the graphics that are rendered with DX 9 hardware? What are the visuals that can only be rendered with shader model 4 hardware? Can you supply us with a visual proof via screenshot too?

Charles Beauchemin: No new content has been added to the DX10 version.

PCGH: How much of a performance hit will the improved optics of DX 10 incur? With all details maxed out is a typical first gen DX 10 card already running at its limits?

Charles Beauchemin: No performance hit occurs, since no improved optics are implemented. However, when running on Vista, DirectX 10 version speed will be much faster than its DirectX 9 counterpart (also running on Vista).

   
Bildergalerie: Assassin's Creed
Bild 1-4
Klicken Sie auf ein Bild, um die Bilderstrecke zu starten! (5 Bilder)
 

Verwandte Artikel

165°
 - 
Bei Serien wie Battlefield, Modern Warfare und Left 4 Dead ist vor allem der Multiplayer-Modus das Hauptverkaufsargument. Während die Singleplayer-Kampagne nur für wenige Stunden unterhalten kann, werden teilweise ganze Tage im Kampf gegen oder mit Freunden verbracht. Im Mehrspieler-Modus erfährt vor allem der Koop-Modus einen echten Hype, immerhin bieten immer mehr Spiele dieses Feature an. PC Games Hardware hat für Sie die wohl besten Koop-Titel bis heute gesammelt und dabei nicht nur in die Gegenwart und nahe Zukunft geblickt, sondern auch echte Perlen aus der Vergangenheit ausgegraben. mehr... [55 Kommentare]
128°
 - 
Beinahe jeder Videospieler kennt die Grundstruktur einer Wirtschaftssimulation: Ein eigenes Unternehmen aufbauen, Handelswege errichten und optimieren sowie eine florierende Wirtschaft etablieren. Seit Jahren lockt dieses Prinzip tausende von Usern vor die Bildschirme, seit den ersten Titeln von Entwickler-Legende Ascaron bis hin zu dem 2011 erschienenen Anno 2070. Sogar EA gräbt mit Sim City 5 das Thema 2013 wieder aus. PC Games Hardware hat die wohl wichtigsten Wirtschaftsimulationen für Sie gesammelt und stellt Ihnen die 106 besten Titel vor. mehr... [59 Kommentare]
108°
 - 
Schlamm, Wasser, Furchen: Spintires simuliert die Auswirkungen der Polygon-Umgebung auf die Fahrphysik auf realistische Weise. Wir haben die Techdemo zum Offroad-Rennspiel ausprobiert. mehr... [20 Kommentare]